Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Четвер, 25.04.2024, 23:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Творча майстерня вчителя ЗОШ№12 Лєщіної Олени Георгіївни
Головна | Реєстрація | Вхід
Інформація про сайт


Лєщіна Олена Георгіївна

  • Вчитель вищої категорії.
  • Педагогічний стаж - 39р.
  • Освіта вища- в 1989 році закінчила Чернігівський педагогічний інститут ім. Т.Г. Шевченко ,за фахом учитель загально технічних дисциплін.
  • В ЗОШ№12 працюю з першого дня. Керівник методичного  об’єднання вчителів трудового навчання, музичного та  образотворчого мистецтва.

Наш час успадкував тисячоліттями набуті скарби декоративно-ужиткового мистецтва – яке  дає можливість через художню творчість краще пізнавати особливості культури різних народів, еволюцію духовного розвитку людства, глибше розуміти психологію людини. Тому обрала  творче  кредо: «Прагну запалити вогонь творчості в кожному учні». 

Потрібно не просто дати учню базовий рівень освіти, а сформувати компетентності, яких потребує сьогодні суспільство: здібність навчатися усе життя; комунікативність; творчість та креативність; самовдосконалення; здатність робити вибір та нести за нього відповідальність; високий рівень самостійності особистості.

Для впровадження у навчально-виховний процес здоров'язбережених технологій, спрямованих на формування культури здоров'я, та її організаційно-методичного забезпечення, актуальною стає проблема, над якою я працюю: «Формування в учнів навичок проектної діяльності у процесі і інтеграції освітньої та оздоровчо-виховної роботи».

 Напрямки роботи: реалізувати цільову шкільну програму "Здорова дитина - майбутнє нашої країни", головним завданням якої є формування культури здоров'я учнів.

Метою кожного уроку є

  1. сприяння створенню сталої мотиваційної установки на збереження і зміцнення здоров’я  учнів. Для реалізації цієї мети під час проведення уроків, додаткових занять, у своєї гурткової роботі: створюю  необхідні санітарно-гігієнічні умови в майстерні;
  2. формую навички безпечної праці;
  3. налаштовую  учнів на позитивний психологічний мікроклімат; слідкую за правильною поставою під час виконання практичних завдань; регулярно проводжу  фізкультхвилинки, релаксаційні паузи, включаючи гімнастику для очей;
  4. проводжу  бесіди, направлені  на формування потреби у здоровому способу життя;
  5. з метою недопущення перевтоми учнів використовую  інтерактивні методи навчання;
  6. слідкую за зміною видів діяльності, нормують домашні завдання .

Трудове навчання — це особливий навчальний предмет, який вимагає засвоєння учнями великої кількості різнобічних  умінь та навичок, без яких неможливе подальше формування, вдосконалення алгоритмів дій та їх творче застосування, вимоги сучасного життя змінюються швидше, ніж дитина встигає закінчити школу. Організацією проектної діяльності учнів  займаюсь з 1998 року, 2006 році приймала участь в - організації та проведенні міського семінару «Проектування як метод пізнання освітньої галузі Технологія».

Спираюсь на головні принципи у реалізації даної технології: самостійність, діяльність, результативність. Спочатку  це короткочасні проекти, виконання яких вкладається в межі одного уроку- 5 клас. Поступово проекти ускладнюються, стають тривалішими. В 6 класі вже майже 10% учнів використовує комп’ютер під час презентації. Головним проектом у 7 класі  є «Проектування вишитого виробу»,  у 8 класі - «Проектування поясного віробу», у 9 класі  «Проектування комплексного віробу».  У 10-11 класах  проектування виконуеться за обраним модулем- довгострокові проекти, де гармонійно поєднується індивідуальна та можлива  групова робота. У практиці застосовую технологію портфоліо, яка передбачає оцінку навчальної діяльності самим учнем. Знайомство з портфоліо учні починають з 5 класу. У файлову теку вони  накопичують матеріали учнівського досвіду з трудового навчання: історії декоративно-ужиткового мистецтва; технологічна послідовність виготовлення виробу; економічні розрахунки собівартості та визначення договірної ціни виробу; маркетингові дослідження,реклама виробу.

Технологія портфоліо дозволяє кожному учню побачити рівень зростання його компетентності, наочно презентує учня  як частину соціуму; 

- демонструє:  підвищення його культурного рівня;  вміння спілкуватися;

- добувати та використовувати інформацію з різних джерел; узагальнення  та удосконалення  знань; умінь та навичок, вміння знаходити рішення;

- зростання творчих здібностей.

З 2002 року впроваджую  інноваційні технології, які є провідними в моїй роботі: інтерактивні методи навчання, проектно-технологічна діяльність учнів,  впровадження у навчально-виховний процес здоров'язбережених технологій, новітні інформаційні технології; особистісно-орієнтована технологія; технологія формування творчої особистості; проектна технологія; портфоліо технологія.

Мета впровадження інновацій -  шляхом взаємодії удосконалюють урок в цілому, підвищують його ефективність та є ключовими для реалізації компетентнісного підходу в навчанні, освітньо-виховної роботи,розвиток творчої особистості  учнів.

Форми організації освітнього процесу - урок, додаткові консультації з предметів, індивідуальні заняття з обдарованими дітьми та з дітьми з обмеженими можливостями, гурток «Берегиня».

У своїй роботі я найчастіше використовую такі інтерактивні технології, як роботу в групах, роботу в парах, рольову гру ."Мікрофон", "Мозковий штурм" та інші. Робота в групах стає запорукою позитивної взаємозалежності, коли зусилля кожного члена групи потрібні й незамінні для успіху всієї групи; запорукою особистісної взаємодії, що стимулює власну навчальну діяльність; запорукою індивідуальної й групової підзвітності, навичок міжособистісного спілкування та спілкування в невеликих групах. Оптимальною вважаю групу, яка складається з 3-5 осіб. Об’єдную в одну групу сильних, середніх і слабких учнів. Роботу в групах намагаюсь використовувати на всіх етапах уроку, але найчастіше під час закріплення знань, умінь і навичок учнів.  Основною частиною праці є напрям на індивідуалізацію навчання ,розвиток творчої особистості та впровадження здоров'язбережених технологій.  Результативність -  підвищення успішності учнів, призові міста у олімпіадах, турнірах, конкурсах юнацької творчості, участь у всеукраїнських проектах: «Україна вишивана», «Україна 3000».

Людина, яка володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінювання проблеми, що виникла. Під час проведення уроків широко використовую програмні засоби навчання та мультимедіа: презентації, відеоролики, комп’ютерні програми. Комп'ютерна презентація:

  • викликає у дітей бажання розширити свої знання, дає можливість зробити вивчення деяких тем яскравіше, учні ніколи не нудьгують під час презентацій;
  • мотивація учбової діяльності зростає в декілька разів;
  • звільняє учителя від традиційного використання дошки;

Презентації з поетапним виконанням практичної роботи дозволяє учням:

- наперед бачити кінцевий результат роботи і шляхи його досягнення;

- концентрувати увагу на навчальному матеріалі, працювати швидко;

 - науково організовувати свою діяльність ;

- практична робота виконується швидше, спокійніше і впевненіше.

Для формування та розвитку полікультурної компетентності дуже важливо вводити елементи народознавства , знайомити учнів з різними видами творчості: добирати вірші,загадки, прислів’я, музику та пісні, демонструвати художні твори,  вироби декоративно-ужиткового  мистецтва, прищеплювати любов до української культури. Для розвитку самостійності та творчих здібностей великим стимулом є оцінка результатів, потрібно хвалити учня за кожну ініціативу: презентувати його роботи, робити персональні та групові виставки робіт. По завершенню кожного семестру список  учнів, які мають загальний результат 10-12 балів  розміщуються на стенді «Кращі учні».

Вважаю , що майбутнє за інтерактивним уроком, який дозволить підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості. Творче використання  здоровья’збережених технологій,інформаційних технологій дозволило підвищити інформаційну культуру учнів,  активізувати учнів в процесі навчання, що призвело до виникнення стійкого інтересу до предмета.

Для поліпшення результативності в своєї роботі використовую досвід вчителів-методистів з трудового навчання нашого міста:Краснощок Н.І-ліцей №4., Онищенко І.М-зош №18., Бодріх О.О.,–зош № 17, досвід учителів трудового навчання кращих шкіл Полтавського регіону Л.Максименко, Л. Бондар, Л. Білоус, Л. Хлебнікової та користуюсь фаховими журналами.

     


Copyright MyCorp © 2024