Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Понеділок, 06.05.2024, 20:54
Вітаю Вас Гість | RSS
Творча майстерня вчителя ЗОШ№12 Лєщіної Олени Георгіївни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Стаття

Розгорнутий план майстер-класу "Декупаж"

Розгорнутий план майстер-класу

Для відкритого засідання міського м/о 15.03.12р.

Тема: Декупаж.

Практична робота: створення ексклюзивних речей своїми руками

Мета:

навчальна: ознайомлення учнів з одним із давніх видів декоративно-ужиткового мистецтва – декупаж, організація робочого місця та правила охорони праці;

розвиваюча: сприяти розвитку творчої, просторової  уяви,   формування вміння відчувати красу;

виховна: виховувати  культуру праці, естетичні смаки.

Здоров’язбережені технології: психологічний вплив кольору

Обладнання, матеріали та наочність: виставка робіт в техніці «Декупаж», презентація ІКТ, інструменти та матеріали, інструкції з охорони праці.

Міжпредметні зв’язки: історія, образотворче мистецтво, художня культура, математика, креслення.

Тип уроку: комбінований.

Перелік варіативних модулів до навчальної програми «Технології. 10-11 класи» де можливо використання цієї теми:

  • Технологія аплікації з текстильних матеріалів та фурнітури.
  • Технологія дизайну предметів інтер’єру.
  • Технологія дизайну інтер’єру.
  • Технологія виготовлення листівок.
  • Технологія вишивання шовковими стрічками.
  • Технологія вишивання стрічками.

 

Хід майстер-класу

I. Організаційний момент.

1. Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.

2. Установка на позитивну діяльність учнів-музичне привітання учасників майстер-класу.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Праця — корисна робота людини в процесі трудової діяльності, яка створює духовні й матеріальні цінності. Праця була й залишається основою життєдіяльності людини. Під час праці найповніше розкриваються внутрішні можливості особистості, інтереси та здібності, створюються найсприятливіші умови для їх розвитку. Будь-яка праця потрібна і важлива. Державі необхідні люди, які вміють виготовляти різноманітні вироби, корисні для себе й для інших.(Огляд учнівських робіт з виставки.)

III. Повідомлення теми майстер-класу.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Теоретичні відомості. Демонстрація ІКТ: «Історія декупажа», «Стилі , техніка декупажа».

Декупаж (від франц. decouper - вирізувати) - декоративна техніка по тканині, посуду, меблях та ін., полягає у чіткому вирізанні зображень із різних матеріалів (дерева, шкіри, тканин, паперу і т.п.), які згодом наклеюються чи прикріплюються іншими способами на різні поверхні для декорування.

Вважається що найбільш імовірним місцем походження декупажу є Східна Сибір - кочівники використовували декупаж на могилах при похованні мертвих. З Сибіру від кочівників ця практика прийшла до Китаю. У 12-му столітті вирізані шматки паперу використовувалися для прикраси ліхтарів, вікон, коробок та інших об'єктів. Як вид мистецтва він перший раз згадувався у кінці XV століття в Німеччині, де вирізані картинки стали використовуватися для прикрашання меблів. Пік захоплення цією технікою настав у XVII столітті у Венеції, коли в моду увійшли меблі, прикрашені інкрустаціями в китайському чи японському стилі. Шляхом такої аплікації мебельники імітували дорогі східні інкрустації, що було значно дешевше, але користувалось не меншим попитом. Згодом це мистецтво в Італії стали називати Arte povera («мистецтво бідних»). Марія Антуанетта і її придворні дами для декупажу використовувалися не тільки копії картин, які були справжніми витворами мистецтва, а й самі картини: роботи Буше, Фрагонара, Ватто були безповоротно втрачені під час Великої французької революції.

 В Англії декупаж увійшов в побут широких прошарків суспільства у Вікторіанську епоху, коли у великій кількості з'явилися доступні листи з надрукованими колекціями для вирізування, і декупаж з’явився майже у кожному домі. В основному у роботах використовували сентиментальні мотиви у вигляді зображень квітів, пасторальних сценок, фігурок ангелів. Декупаж однієї роботи міг тривати кілька років.

Декілька слів на користь декупажу:

  • Декупаж - це ще один спосіб додати вашого творчого індивідуального стилю в вашому домі. 
  • Декупаж може змусити предмет вашого інтер'єру виглядати так, ніби він створений справжнім художником.
  • Декупаж вимагає відносно невеликих витрат.
  • Декупаж можна зробити вдома і в будь-якому віці. 
  • Декупаж можна зробити на чому завгодно. 
  • Декупаж можна зробити за допомогою практично будь-якої серветки, картинки, шматочка тканини. 
  • Декупаж зробить ваш подарунок,  який-небудь предмет, інтер'єр дійсно оригінальним і він буде в єдиному екземплярі з частинкою вашої душі.

 Не кажучи вже про те, що це дійсно дуже красиво!

 

2. Поняття «Hand Made» - мистецтва створення ексклюзивних речей своїми руками.

Сьогодні рукоділля переживає новий бум. Відроджуються призабуті давні техніки, знаходять прихильників нові. За допомогою декупажу можна імітувати ще й вишивку, мозаїку, вітраж тощо, дуже легко оновити старі речі, привнести у свій інтер’єр оригінальні штрихи, створити унікальний і красивий подарунок для рідних і близьких. Опанувавши цю техніку декорування, ви зможете відчути себе володарем часу й творити справжні дива. Декупаж може стати поштовхом до вашого подальшого саморозвитку.

3.Бесіда: психологічний вплив кольору .

Колір не тільки надає важливу інформацію про предмет, але й має здатність викликати думки та почуття. Психологічний аспект сприйняття кольору пов`язаний з емоційним, соціально-культурним та естетичним, емоційним станом людини. Колірний зір людства пройшов тривалий шлях еволюції разом з розвитком суспільства, культури та мистецтва, він постійно розвивався та збагачувався новим досвідом. Під почуттям кольору розуміється складне сприйняття кольору сучасною людиною, збагачене рядом образів, асоціацій і уявлень, пов'язаних з кольором. З давніх часів було відомо, що червоний колір збуджує, зелений заспокоює, чорний пригноблює, а жовтий допомагає створюванню гарного настрою. Лікувальні властивості кольорів використовували здавна в Єгипті, Індії, Китаї. Маги вивчали вплив кольору на організм та долю людини з метою привертання удачі, благополуччя та здоров'я. Можна було також обезсилити ворога, та навіть знищити його. Тому наука про вплив кольору була таємною та передавалася тільки присвяченим. Скрутними шляхами магічні знання прийшли у Середньовічну Європу. Секретами кольору володіли тільки колдуни та відьми. Вважалося, що 7 кольорів мають безпосередній зв'язок із кольорами райдуги та кольорами музичної октави, тому маги завжди співали і відповідну ноту при використанні певного кольору.

V. Практична частина майстер-класу: створення ексклюзивних речей своїми руками

1.Інструменти і матеріали: дерев'яна палітра; пензлики плоскі синтетичні № 6-8; лак для старіння; акрилова фарба потрібних кольорів; декупажні карти та з-х шарові серветки; ножиці; лак кракелюрний; фінішний лак для декупажу; декупажні клей або ПВА.(додаток 1)

2. Техніка безпеки:

Будьте обережні при використанні ножиць, зберігайте їх у спеціальних чохлах, передавайте ручкою вперед. Уникайте попадання фарби і клею на одяг або тіло. Якщо це трапилося, відразу промийте проточною водою. Після закінчення роботи добре вимийте пензлі теплою водою з милом. Фарби і не токсичні. Перед тим як почати роботу потрібно підготувати робоче місце. Перш за все, воно повинно бути добре освітлено, перед вами повинні бути всі необхідні інструменти та матеріали, нічого зайвого. Щоб не забруднитися одягайте спец. одяг (фартух, косинка).

3. Послідовність виконання роботи:

Демонстрація  презентації ІКТ «Декупажні роботи» .

Підготовка поверхні.

Для того що б малюнок на панелі було добре видно, її попередньо потрібно пофарбувати білою акриловою фарбою (використовуючи поролон), можна з невеликим додаванням іншого кольору, створюючи красивий перехід.(Додаток 2)

Приклеювання мотиву.

Тепер коли поверхня готова до декорування, вирізуйте потрібний мотив з декупажної карти або 3-х шарової серветки, приклейте його за допомогою декупажного клею «RENESANS» або розчину води й клею ПВА в співвідношенні 1:1. Прикладіть мотиви і нанесіть клей від середини до країв зверху, так щоб уникнути утворення повітряних бульбашок.(Додаток 3)

Ефект старіння.

Після висихання клею нанесіть на всю поверхню панелі один або декілька шарів лаку для старіння, після 12-24 годин поверхня буде суха на дотик тоді вже можна наносити кракелюрний лак. Розмір тріщин (кракелюр) залежить від часу вичікування висихання обох лаків, а також товщини шару.

Оформлення.

Полакуйте готовий виріб лаком «RENESANS» або меблевим лаком.

(Додаток 4).

4.Виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками.

5.Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях, дотримання учнями правил охорони праці.

6.Проточний інструктаж, якщо в цьому є необхідність.

7.Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

8.Додаткова інформація для небайдужих:

«Вишивка для ледачих» - декупаж по канві". Нам знадобіться: канва для вишивання з великою текстурою, бажано білого кольору; серветка з бажаним малюнком; п’яльця для вишивання (для зручності);пензлі; клей ПВА (розводимо з водою 1:1); звичайна голка.(Додаток 5).

1.Обраний мотив накладають на канву, нанесіть клей від середини до країв зверху, так щоб уникнути утворення повітряних бульбашок.

2. Після висихання  проколюємо кожну клітинку голкою.(Додаток 6).

3.Якщо є час та бажання –можна вишити зверху нитками або стрічками(Додаток 7).

VI. Підведення підсумків заняття.

1.Підбиття підсумків практичної роботи:

2.Демонстрація кращих робіт .

3.Аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;

оцінювання  завдань практичної роботи.

4.Рефлексія:

1.Яка мета техніки декупаж?

(Мета техніки декупажу – досягнути ефекту намальованої картини.)

2. Що можна прикрасити паперовими серветками?

(Насправді все, що вашій душі завгодно! Будь-яка, навіть сама непоказна штучка перероджується в нову чудову річ.)

3. В чому полягає доступність та простота методу?

(Створити щось красиве, корисне ,а головне – своїми руками. Адже у наш час неймовірно розвилася мода на речі «Hand Made»..)

VIII. Мотивація та виставлення оцінок за урок.

IX. Домашнє  завдання.

X. Прибирання робочих місць.

 

Додатки

 

 

Категорія: Стаття | Додав: Alfario (26.11.2015)
Переглядів: 2323 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2024