Здоров’язбережувальні технології уроках трудового навчання
Для впровадження у навчально-виховний процес здоров'язберігаючих технологій, спрямованих на формування культури здоров'я, та її організаційно-методичного забезпечення визначила напрямки роботи над проблемою школи «Створення умов і форм організації взаємодії педагогів та учнів у процесі інтеграції освітньої та оздоровчо-виховної роботи». Проблема над якою працюю : « Формування в учнів навичок проектної діяльності у процесі інтеграції освітньої та оздоровчо-виховної роботи» дає можливості впроваджувати інноваційні та здоров’язберігаючі технології, а головне :
- реалізувати цільову шкільну програму "Здорова дитина - майбутнє нашої країни", головним завданням якої є формування культури здоров'я учнів;
- сформувати управлінські компетенції педагогічного колективу щодо впровадження здоров'язберігаючих технологій навчання і виховання;
- прийняти участь у всебічної і ґрунтовної підготовці школи до процесу формування культури здоров'я учнів;
- встановити чіткі взаємозв'язки і узгодженість діяльності вчителів м/о, учнів, батьків, медичних служб та громадських організацій;
- ефективно впроваджувати здоров'язберігаючі технології у навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу;
- створити сприятливе освітнє середовище у навчальному закладі, що забезпечує формування культури здоров'я учнів.
Метою кожного уроку є сприяння створенню сталої мотиваційної установки на збереження і зміцнення здоров учнів. Для реалізації цієї мети під час проведення уроків, додаткових занять, у своєї гурткової роботі:
- створюю необхідні санітарно-гігієнічні умови в майстерні;
- формую навички безпечної праці;
- налаштовую учнів на позитивний психологічний мікроклімат;
- слідкую за правильною поставою під час виконання практичних завдань;
- регулярно проводжу фізкультхвилинки, релаксаційні паузи,включаючи гімнастику для очей;
- проводжу бесіди, направлені на формування потреби у здоровому способу життя;
- з метою недопущення перевтоми учнів використовую інтерактивні методи навчання;
- слідкую за зміною видів діяльності, нормують домашні завдання .
Для виховання в учнів навичок здорового способу життя, а саме:
- бережливого ставлення до дерев, зокрема до ялинок;
- виховання любові до природи,екології краю;
- підвищення рівня екологічної культури населення;
- формування у школярів та їх батьків небайдужого ставлення до довкілля;
- виховання почуття відповідальності за збереження насаджень вічнозелених дерев від невиправданої вирубки.
Учням було запропоновано взяти участь у благодійному проекті «Врятуємо ялинку».
Головна мета проекту — збереження живих дерев. І тому не випадково, що учні нашої школи вирішили приєднатися до всеукраїнської акції «Не рубай ялинку!», яка протягом багатьох років проводиться в країні та направлена на збереження зеленого багатства України – хвойних лісів. Шкільна акція «Врятуємо ялинку » була спрямована не тільки на попередження незаконного вирубування хвойних дерев, а й на формування громадської думки про «ялинкову» проблему шляхом пропаганди заміни ялинок та сосен композиціями з гілок хвойних дерев, що дозволить значно скоротити попит на живі дерева, збереже життя багатьом лісовим красуням, на вирощування яких необхідно багато років і чималі кошти.
Малюю з учнями плакати, малюнки по здоров'язберігаючім технологіям.
|