Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Понеділок, 06.05.2024, 14:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Творча майстерня вчителя ЗОШ№12 Лєщіної Олени Георгіївни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Виховні заходи

Конкурс на кращу модель сучасного одягу з використанням українського орнаменту.

Конкурс на кращу модель сучасного одягу з використанням українського орнаменту.

 

Мета:   - національне відродження декоративно-ужиткового мистецтва;

  • розширювати світогляд учнів, формувати в них естетичні смаки, викликати інтерес до української вишивки ;
  • популяризація професій , пов’язаних з виготовленням одягу;
  • виховання любові до прекрасного;
  • розвиток почуття дружби та взаємоповаги;
  • розвиток різносторонніх духовних і творчих здібностей учнів, потреби не тільки бачити, але й творити власноруч;
  • вміння використовувати правила з охорони здоров’я під час праці.

Попередня підготовка : до участі в конкурсі заздалегідь готуються 3-4 команди з числом учасників 5-6 осіб (можна брати тільки старших  учнів, але краще коли команди збірні:по 2 учня з паралелі ).

Обладнання та матеріали: сцена тематично оформлена,  виставки: кращі учнівські роботи, «З бабусиної скрині»,  плакати з малюнками українських національних костюмів, краєвидів та висловами. Фонограми.

Умови проведення конкурсу: приймають участь 3 команди по 6 осіб: «Україночка», «Панянки», «Берегиня».

Журі у складі: 5 осіб. До складу журі запрошуються 4-5 осіб, наприклад: заступник директора з НВР, психолог,вчитель української мови,представник місцевого центру профорієнтації молоді,член  учнівської ради школи,тощо.

Лічильна комісія: 3 особи(бажано з гостей, присутніх у залі).

Програма конкурсу складається з 5 частин, розрахована на 1 год.30 хв.:

1. Домашнє завдання: презентація,екскурсія у міні –музей, номер художньої самодіяльності.

2. Творча лабораторія:  конкурс «Модна крамничка», «Художник», «Зроби ляльку для малечі».

3. Конкурс «Ерудит».

4.Конкурс старшокласників «Найкраща панночка у вишивках Полтавських».

5.Виступ театру моди професійного ліцею №1.

Сценарій.

Музична заставка. Вступ.

1 ведучий:

  • Доброго дня вам  шановні! Гарного настрою! Бажаємо всім присутнім у цій залі отримати задоволення від конкурсу та участі у ньому!

 

2 ведучий:

  • Жінка , дівчина – це ніжність і ласка, уміння бути господинею,творити красу, затишок, фантазувати, швидко приймати рішення.

1 ведучий:

  • Розпочинаємо конкурсну програму , яка розкриє нам таланти наших майстринь, покаже наскільки вони кмітливі, винахідливі, працьовиті, обдаровані.

2 ведучий:

Цей конкурс буде оцінювати журі,допомагати рахувати бали лічильна комісія (назвати присутніх).Усі конкурси будуть оцінюються по 5-бальної системі.

1 ведучий:

Оголошую початок конкурсу,пропоную дружними оплесками привітати команди-учасники .

  • Команди на сцену:(на сцену  під музику виходять команди).

 2 ведучий:

  • Для того , щоб розпочати нашу святкову дію запрошую представника команд до жеребкування (проводиться жеребкування:кидають кубик, починає та команда у якої найбільше число).

Під час підготовки команд до виступу звучить гарна українська пісня (або вставити номер художньої самодіяльності) .

1 ведучий:

  • Своє задоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками.
  • Не дозволяється викрикувати з місця.
  • Журі має право нагородити болільників своєї команди за підтримку.
  • Переможці будуть нагороджені.
  • До вашої уваги конкурс «Домашнє завдання».

Музична заставка. Вступ.

Презентація команд.

І. Домашнє завдання:

      1) Представити  за 2-3 хвилини назву команди, девіз, емблему.

Журі оцінюють :

Назва команди

Девіз

1 бал

Емблема

1 бал

Зовнішній вигляд

1 бал

Вихід команди

1 бал

Оригінальність оформлення

1 бал

Підсумок

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 ведучий:

Зупинись на хвилиночку, мить

Розкажи про життя бабусі твоєї

Розкажи як жила, як росла,

Розкажи, як мережила квіти

На  оцьому льнянім полотні.

Розкажи як голубила діток,

Як навчала добра їх, краси.

Оживають ці квіти сьогодні

Набираються сили й снаги,

Бо вишиванки-наше коріння

А без коріння ми не зможемо рости.

2.Екскурсія у міні-музей.

   Завдання: розповісти  за 2-3 хвилини про історії вишивки: рушник, сорочка, спідниця.

Журі оцінюють :

Назва команди

Посилання на джерела

1 бал

Правдиві факти

1 бал

Вміння прочитати орнамент

1 бал

Зрозумілість висловлю-вання

1 бал

Мова

1 бал

Підсумок

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

3.Номер художньої  самодіяльності (пов’язані з вишивкою ).

Журі оцінюють :

Назва команди

Артистичність

1 бал

Масовість

1 бал

Сценічна культура

1 бал

Інсценізація

2 бали

Підсумок

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

Лічильна комісія оголошує результати перших трьох конкурсів.

ІІ. Творча лабораторія.

1 ведучий:

Йдіть, панове, не минайте!

А у нас вбрання придбайте:

Є спідниця , бриль, панамка ,

Шаровари і кожух,

Сріблом вишитий фартух.

Шановні гості ,тільки сьогодні

І тільки для вас-власноруч пошитий одяг .

 

2 ведучий:

Ах мода , мода-що ти робиш?

Так хочеться не відставати!

Грошей у мами не прошу!

Базар не піду виручати

Єдиний шлях я бачу чітко:

Уроки праці у школі дванадцять!

Демонстрація моделей. Музична заставка.

1 ведучий:Для наступного конкурсу «Творча лабораторія» команди розбиваються на три ланки по 2-3 учасника ,для виконання завдань можна запросити по одному болільнику. На кожне завдання по 5 хвилин.

Музична заставка.

1.Конкурс «Модна крамничка»

Створення моделей сучасного одягу з використанням української вишивки (учні муляжним засобом створюють модель, використовуючи заготовки: тасьму, квіти та інше).

Показують свої зарисовки як майбутні «модельєри».

Журі оцінюють :

Назва команди

Виконання завдання вчасно

1 бал

Обґрунту-вання моделі

1 бал

Вміле  використання заготовок

1 бал

«Модельєр»

2 бали

Підсумок

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

2.Конкурс «Художник» .Музична заставка.

Завдання: на підготовлених аркушах паперу намалювати орнамент та пояснити його значення.

  • Представники команд жеребкуванням витягують з капелюха квітки з назвою орнаменту: рослинний, геометричний, зооморфний, антропоморфний, каліграфічний, геральдичний.

Журі оцінюють :

Назва команди

Художність орнаменту

2 бали

Виконання завдання вчасно

1 бал

Вміння прочитати орнамент

2 бали

Підсумок

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

3. «Зроби ляльку для малечі».

І. ведучий

Кожна іграшка – це маленька модель світу, яка допомагає пізнавати життя. Наша промисловість випускає багато різних іграшок, але найдорожча й найкрасивіші для нас ті, що виготовлені власними руками. Ця творчість завжди приносить задоволення. Удачі вам !

Завдання: учасникам запропоновані клаптики тканини, ниток,тасьми, мережива, кукурудзяні качани  –треба зробити ляльку – мотанку (дівчинку або хлопця). Під час захисту : розповісти про техніку виконання ,представити її журі.

Музична заставка.

Журі оцінюють :

Назва команди

Виконання завдання вчасно

1 бал

Якість виконання

3 бал

Представлення «ляльки»

2 бали

Підсумок

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

Лічильна комісія оголошує результати конкурсу «Творча лабораторія» та загальну кількість балів.

ІІІ. Конкурс «Ерудит».

1.Конкурс капітанів. Музична заставка - вихід капітанів.

Запитання з охорони праці:

- Скільки осіб можна бути біля прасувальної дошки під час роботи? (Одна).

- Як називається пристосування  для збереження голок та шпильок?(Гольник).

- На якій відстані від очей слід тримати п’яльця у процесі вишивання?(30-40 см).

- До чого приводить неуважність і порушення дисципліни на уроках трудового навчання? (До травм).

- Як правильно передавати ножиці? (Кільцями вперед).

- З якого боку від працюючого мають лежати ножиці на столі? (Праворуч або спереду).

2. Конкурс «Ерудит»:

1) «Ти мені-я тобі».

Завдання:

Кожна команда створила квітку, на який чарівні пелюстки –питання.

Кожний учасник по черзі зриває пелюстку і дає відповідь на запитання.

Варіанти запитань:

- Не вистачить уроку нам ,повірте , щоб розказати про майстринь і скарби.

Але сьогодні ми пришли сюди, щоб розповісти вам про рушники. На весільних рушниках вишивають поважних павичів. Що це символізує?( Це жар – птиця. Несе  в собі сонячну енергію розвитку,тому  вважається  птахом сімейного щастя). Звучить куплет пісні «Рушник».

- Які  орнаменти  переважають на Полтавських вишивках? (Рослинні)

- Чим відрізняється  мережка от мережива? (Мережка –це прозора вишивка, а  мереживо –це в’язане гачком або спицями оздоблення)

- Які ви знаєте теплі кольори?

- Чому білизна висихає навіть у морозний день? (Випаровування відбувається за будь-якої температури.)

-  Спеціаліст, який розробляє зразки одягу з урахуванням напряму моди в одязі? (Модельєр)

- Які шви застосовують для перенесення ліній з однієї деталі на іншу? (Копіювальні)

- Чому іржавою голкою важче шити?( Через більшу  силу тертя)

- Від чого залежить швидкість роботи електричної швейної машини? (Від натиску на педаль).

  • Яка стрічка потрібна для зняття мірок? (Сантиметрова)
  • Найближча родичка  звичайної булавки? ( Голка)
  • Які частини електричної швейної машини з’єднує пас ? (Махове колесо і двигун)

 

2) Допомога залу.

Загадки.

  • Без рук без ніг-під лавку плиг?(Клубок)
  • Він прикраса кожній блузці, цей маленький круглий… (Ґудзик)
  • Витирають залюбки ноги, руки малюки. Витирають щічки Павлик та Марічка? (Рушник)
  • Яке волокно називають білим золотом? (бавовна).
  • Чим у давнину витирали руки під час застілля? (скатертиною).
  • Назвіть країну, яка є Батьківщиною льону? (Індія).
  • Назвіть рослину, з якої вперше почали ткати полотно? (кропива) .
  • Яке волокно використовують в лікуванні під час операцій?(лавсан).

Журі оцінюють :за кожну правильну відповідь –один бал.

 

3)Відгадай професію.

Завдання:

 За допомогою пантоміми треба показати протилежній команді професію, яка намагається відгадати друга команда. Приклади професій: швачка, в’язальниця, вишивальниця, модельєр, розкрійник та інші. Бажано, щоб відповідь звучала у вигляді слів пісні або віршів.

 

Назва команди

«Ерудит»

«Ти мені-я тобі».

Допомога залу.

 

Відгадай професію.

 

Підсумок

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4)Рекламна скринька.

 

1 ведучий:

Нам реклама –рідна мама,

Телевізор-тато!

Привітаємо рекламу!

Завдання: командам запропоновані 3 скриньки, в яких лежать невідомі їм речі(вінок,чоботи,пояс).За 3 хвилини треба підготувати рекламу,та розповісти про річ, не назуваючи того , що лежить у скриньці .

Журі оцінюють :

Назва команди

Мова

1 бал

Використання пісень, віршів.

1 бал

Наявність розважальності

1 бал

Достовірність

1 бал

Підсумок

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

Під час роботи журі та лічильної комісії пропонується :

 

1.Конкурс «Найкраща панночка у Полтавських вишивках»- учні 10-11 класів демонструють одяг бабусь.

2 ведучий:

Людське безсмертя з роду і до роду

Увись росте коріння родоводу.

І тільки той , у кого серце чуле,

Хто знає , береже минуле

І вміє  шанувати  сучасне ,

Лиш той , майбутнє вивершить прекрасне!

 

2.Виступ театру моди професійного ліцею №1.

 

Підбиття підсумків . Лічильна комісія  підраховує кількість балів. Журі підбиває  підсумки.

Назва команд

Бали за конкурси

Рівень внеску кожного члена команди

2 бала

Підтримка один одного

1 бал

Розподіл ролей в команді

1 бал

Участь уболі-вальників

Підсумок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключний етап.

2 ведучий :Настав хвилюючий момент, коли буде названа команда ,яка перемогла у конкурсі.

1.Журі оголошує результати конкурсу.

2.Нагородження переможців конкурсу подарунками.

Найкращі панночки:

Виступ театру моди професійного ліцею №1.

Категорія: Виховні заходи | Додав: Alfario (25.11.2015)
Переглядів: 765 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2024